FANDOM

СБЪДНАТА МЕЧТА

Искам да споделя с Вас, че е прекрасно, когато дълго жадуваната мечта един ден се превърне в реалност. Не се отказвайте от мечтите си, защото вече знам, че когато силно искаш нещо, то рано или късно се сбъдва. От години желаех да отида в Италия, а да отида в Италия на Международната олимпиада, като представител на българския отбор по астрономия за мен беше двойна радост. Италия притежава шестдесет процента от световното културно наследство. Да се докоснеш до макар и до малка, но все пак голяма част от него е наистина нещо неописуемо. Домакините от Триест ни посрещнаха много любезно и ни настаниха в хубав хотел на самия бряг. Предоставиха ни чудесна възможност за развлечения и за отмора, след дългите часове, прекарани над астрономическите задачи. Италианската кухня е много разнообразна и хубава. Още в началото на нашия престой се проведе представянето на участниците от отделните държави. През дните, прекарани в Италия имахме възможност да посетим и.Лабораторията Елеттра в AREA Science Park , където е разположен Ускорителя на частици. За съжаление не можахме да го видим отблизо, но затова пък работещите там на тръгване ни подариха интересни материали, свързани с това съоръжение. В Международния център по теоретична физика ни изнесаха интересна лекция на английски език за възникването на Млечния път, след което посетихме обсерваторията в град Триест. Голяма бе изненадата ни, когато ни съобщиха, че един ден е предвиден за посещение на незабравимата, чудна Венеция. Местен писател я описва като „трептяща” сред две синеви, тази на морето и тази на небето. И наистина, този град, построен в лагуната, на повече от стотина островчета върху дървени трупи, сякаш виси във въздуха под ярките слънчеви лъчи. В катедралата Сан Марко, разположена на централния площад дълго се любувах на едно изображение, разположено малко над вохода, представляващо средновековна карта на Вселената. За мен най-интересна бе срещата ни с участниците на останалите отбори, пристигнали от близко и далеч . Носители на различни култури, с чужди нрави и обичаи, но обединени от голямата си любов и интереси към астрономията. Последният ден бе отреден за награждаването на изявилите се участници в олимпиадата, а вечерта за парти-дискотека, на което много се забавлявахме. Разменихме си подаръци и адреси и си обещахме да се срещнем отново догодина.

Текст: Чавдар Дуцов – сребърен медал и дилом ІІ степен

Снимки: Калоян Генко – бронзов медал и диплом ІІІ степен