FANDOM

Molėtų observatorija

Molėtų observatorija

Molėtų astronomijos observatorija
Įstaiga Teorinės fizikos ir astronomijos institutas
Vieta Kulionys, Lietuva
Koordinatės Šablonas:Coord/display/inline
Aukštis virš jūros lygio 200 metrų (656 pėdos)
Tinklapis [1]
Teleskopai
Maksutovo teleskopas 51 cm reflektorius
teleskopas 63 cm reflektorius
teleskopas 165 cm reflektorius

Molėtų astronomijos observatorija (sutr. MAO) yra astronomijos observatorija, priklausanti Lietuvos Teorinės fizikos ir astronomijos institutui. Ji stovi ant Kaldinių kalvos šalia Kulionių, 12 km atstumu nuo Molėtų. Šalia stovi Etnokosmologijos muziejus.

Istorija Redaguoti

Senoji Vilniaus universiteto astronomijos observatorija, atidaryta 1753-iaisias, ir naujoji universiteto observatorija netoli Vingio parko, pastatyta 1921-aisiais, palaipsniui atsidūrė Vilniaus mieste, taigi nebetinkamoje stebėjimams vietoje. 1969-aisiais Molėtų apskrityje, maždaug 70 km į šiaurę nuo Vilniaus, pastatyta nauja observatorija. Ji yra ant Kaldinių kalvos 200 m aukštyje. virš jūros lygio, netoli Kulionių kaimo, 12 km nutolusi nuo Molėtų. 1969-ųjų rudenį buvo įrengtas pirmasis, 25 cm skersmens teleskopas. 1975 m. jis buvo pakeistas 35/51 cm Maksutovo teleskopu. 1974-aisiais ir 1991-aisiais pradėjo veikti 63 cm ir 165 cm skersmens reflektoriai.

Įranga Redaguoti

MAO šiuo metu turi tris teleskopus: 51 cm Maksutovo teleskopą, kuris pakeitė MAO pirmąjį 25 cm teleskopą 1975-aisiais, 63 cm reflektorių ir 165 cm reflektorių, kuris, MAO teigimu, yra didžiausias Šiaurės Europoje (neskaitant Britanijos).

Renginiai Redaguoti

Molėtų astronomijos observatorijoje vyksta nemažai astronomijos populiarinimo renginių. Ko gero populiariausi yra Žvaigždėtos naktys ir Tyrėjų naktys. Taip pat vasarą netoli observatorijos vyksta Jaunųjų astronomų stovykla. Molėtų astronomijos observatorija priima ir žmonių, norinčių tiesiog stebėti dangų grupes.

Nuorodos Redaguoti

Šablonas:Astro-stub